Oops! It appears that you have disabled your Javascript. In order for you to see this page as it is meant to appear, we ask that you please re-enable your Javascript!

Fake TV Burglar Deterrent


Bulan puasa dan tak lama lagi kan. Jadi maknanya raya pun da tak lama la jugak kan. Maknanya berbondong-bondonglah kita semua pulang beraya di kampung, dan terpaksa tinggal kan rumah seminggu dua. Lama tu nak tinggalkan rumah. Jadi, sebelum kita bercuti lama tu, kita kena fikir juga tentang keselamatan rumah kita. Kunci, solex bagai tu memang wajib la kan.

Ada satu alat yang kita boleh gunakan atau pasang dalam rumah, semasa kita tiada di rumah tetapi nampak macam ada orang dalam rumah. Alat ni nama dia Fake TV Burglar Deterrent, atau nak mudah faham TV olok-olok. Ia macam lampu suluh, caranya berfungsi ialah dengan mengeluarkan cahaya yang seakan-akan macam bila kita On TV kita.

fake-tv-burglar-deterrent-faketv

Memang kita boleh ON kan TV tu sepanjang kita tak ada di rumah tetapi kos elektrik tinggi la nanti kan. Jadi, alternatifnya kita beli alat ni dan ON ia setiap kali kita keluar rumah. Nak lagi berkesan letak berdekatan dengan tingkap atau pintu supaya cahaya tu jelas nampak dari luar.


Like it? Share with your friends!

Your reaction?
Angry Angry
0
Angry
Cute Cute
0
Cute
Fail Fail
1
Fail
Geeky Geeky
1
Geeky
Lol Lol
0
Lol
Love Love
0
Love
OMG OMG
0
OMG
Win Win
0
Win
WTF WTF
0
WTF

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

log in

Become a part of our community!

reset password

Back to
log in